Кафедра маркетингу

Литовченко
Ірина Львовна
Завідуюча кафедрою
д.е.н., професор

Творчість без стратегії називається мистецтвом.
Творчість зі стратегією називається маркетингом.
Джефф Річардс

История кафедры маркетинга

Кафедра маркетинга имеет давнюю историю, которая берет свое начало с 25.04.1975 г. Изначально кафедра носила название кафедры экономики и организации материально-технического снабжения (в то время в СССР понятие «маркетинг» было не актуально), затем несколько раз переименовывалась, называясь кафедрой управления материальными ресурсами (1989 г.), а после обретения независимости Украины и ее перехода к рыночной экономике стала кафедрой маркетинга, экономики и туризма (1998 г.). С 2003 г. кафедра неизменно называется кафедрой маркетинга.

Направления научной школы кафедры

За эти годы на кафедре сформировалась научная школа, основными направлениями которой являются развитие теории и практики применения маркетинговых коммуникаций, маркетинговых исследований, Интернет-маркетинга, логистики. Коллектив кафедры насчитывает 3 докторов экономических наук, 8 кандидатов экономических наук, 6 преподавателей. Кафедра отличается наличием добрых традиций, соответствующих Одесскому национальному экономическому университету.

Кафедра осуществляет подготовку бакалавров (4 года обучения), магистров (5,5 лет обучения) по специальности «Маркетинг».

Актуальность выбора маркетинговой специализации экономиста обусловлена не только большим спросом на рынке квалифицированных кадров, но и необходимостью учета часто меняющихся потребностей клиентов современного предприятия для обеспечения эффективности его деятельности. Кроме того, именно для предприятий малого и среднего бизнеса все важнее становится видеть и оценивать конкурентов, держать руку «на пульсе» рынка, оценивать собственные сильные и слабые стороны, фокусироваться на «правильной» целевой аудитории или разрабатывать рыночные ниши.

Типичная карьера маркетолога:

Карьерный рост начинается обычно с позиции ассистента маркетолога, затем должность маркетолога-исследователя (или маркетолога-аналитика) – начальник отдела – директора по маркетингу. Опыт работы в отделе маркетинга бесценен: вы получите универсальные знания о технике продаж и ведении бизнеса. Благодаря универсальности и широте взгляда у маркетолога есть все шансы стать руководителем компании или открыть собственное дело.

Содержание учебных планов:

Обучаясь по специальности «маркетинг», Вы узнаете не только об истоках маркетинга, но и научитесь устанавливать маркетинговые цели, стратегически планировать сбыт, оптимально формировать «маркетинговый комплекс» товаров и услуг. Дисциплины кафедры охватывают перечень маркетинговых мероприятий от политики формирования линейки товаров и эффективных рекламных кампаний до осмысленного ценообразования.

Помимо учебной деятельности, студенты-маркетологи вовлечены в участие и организацию интересных кафедральных мероприятий. Становится традиционным проведение Дня маркетолога 25 октября каждого года, а также Международного фестиваля-конкурса рекламы 6-8 декабря.

Запрошуємо здобути освіту майбутнього!

Кафедра маркетингу відкрила нову освітню програму “Міжнародна логістика”.

Що це таке?

Управління матеріальними потоками

Зміст діяльності:

  • Організація доставки товарів і послуг підприємства необхідним споживачам у визначені угодою час і місце;
  • Визначення оптимальних пунктів розміщення елементів логістичної інфраструктури: складів, транспортних терміналів, виробничих приміщень, торговельних мереж та ін.;
  • Планування закупівель сировини і матеріалів, пошук потенційних постачальників і розміщення замовлень, страхування вантажів, контроль виконання замовлень, оплата;
  • Вивчення транспортного ринку і розробка маршрутів транспортування вантажів;
  • Організація і координація вантажоперевезень;
  • Управління складськими запасами, проектування складських приміщень, комплектація замовлень;
  • Ведення документообігу, контроль договорів і рахунків контрагентів

Професійне втілення:

  • Логіст в транспортних відділах, зовнішньоекономічних відділах, службах постачання;
  • Логіст в аналітичних службах на промислових;
  • Менеджер з постачання;
  • Експорт-менеджер, імпорт-менеджер;
  • Менеджер з міжнародних перевезень;
  • Менеджер з транспортно-експедиторської діяльності;
  • Керуючий складом готової продукції;
  • Логіст в спеціалізованих компаніях, що пропонують стороннім фірмам послуги транспортування і складського зберігання;
  • Експерт збутової, транспортної, складської і закупівельної логістики;
  • Керівник відділу логістики;
  • Керівник підрозділу логістичної компанії або транспортно-логістичного центру

Предмети вивчення:

1 курс

  • Українська мова професійного спілкування;
  • Політологія та економічна соціологія;
  • Психологія ділового спілкування;
  • Загальна економічна теорія;
  • Вступ до фаху;
  • Міжнародна економіка;
  • Менеджмент

2 курс

  • Мікроекономіка;
  • Макроекономіка;
  • Історія економіки та економічної думки;
  • Теорія ймовірностей та математична статистика;
  • Теорія і практика маркетингу;
  • Статистика;
  • Бухгалтерський облік;
  • Бухгалтерський облік;
  • Закупівельна логістика;
  • Система технології промисловості;
  • Інтелектуальна власність в бізнесі

3 курс

  • Інформаційні системи і технології в економіці;
  • Економіка праці і соціально-трудові відносини;
  • Фінанси;
  • Економічний аналіз;
  • Товарознавство;
  • Маркетингове ціноутворення;
  • Іноземна мова професійного спілкування;
  • Екологічні аспекти логістичної діяльності;
  • Міжнародна тарифна політика;
  • Економіка підприємства;
  • Міжнародний маркетинг;
  • Маркетингова політика розподілу;
  • Математичні і статистичні методи в маркетингу.

4 курс

  • Маркетинг партнерських відносин в сфері банківських послуг;
  • Правові основи комерційної діяльності;
  • Транспортна логістика і інтермодальні перевезення;
  • Управління складськими комплексами і запасами;
  • Віртуальні ланцюги поставок;
  • Управління логістичними системами;
  • Страхування на транспорті;
  • Міжнародні транспортні коридори;
  • Митна справа;
  • Моделювання логістичних процесів;

16-17 вересня 2019 року відбулася вже традиційна для кафедри маркетингу та ФМЕ екскурсія для першокурсників на державне підприємство стратегічного масштабу – Одеський авіаційний завод!

Наші студенти 1-го курсу ФМЕ, на чолі зі своїми кураторами – доцентом Сотниковим Юрієм Миколайовиче та Мавровим Станіславом Дмитрович мали унікальну можливість відвідати функціонуючий авіазавод, доступ на які був довгі роки закритий для сторонніх відвідувачів.

Історик авіазаводу Анатолій Михайлович Шевченко провів для студентів чудову екскурсію, насичену рідкісними фактами о перших літаках в дореволюційній Одесі, о льотчиках Єфімові і Уточкіну, а також розповів про сучасні досягнення українського авіабудування.

Нам вдалося доторкнутися до таємниці виробничого процесу від складання двигуна до фарбування кузова. Головне – ми побачили результат – літаки, зроблені на експортні замовлення Хорватії, Франції, Чехії та навіть Уганди.

Під враженням від побаченого, ми в вже який раз переконалися, що маркетинг можна, а головне, потрібно застосовувати в абсолютно будь-якій галузі для досягнення лідерських позицій не лише всередині України, а й в усьому світі!

А Ви знали, що сьогодні День народження не лише у нашого міста-героя Одеси, але і у чудового і досвідченого викладача нашої кафедри – Ольги Федорівни Ольга Оснач! Вона не тільки заслужений діяч науки, досвідчений доцент, автор найбільш цитованих підручників з промислового маркетингу та товарознавства, але й носій давніх традицій кафедри маркетингу, а також джерело безцінних знань, які ми дбайливо передаємо новому поколінню студентів і викладачів!

Ольга Федорівна, від щирого серця вітаємо Вас з Ювілеєм! Бажаємо міцного здоров’я, оптимізму та благополуччя!!!

Прийшов час підводити підсумки РЕКЛАМА-ФЕСТ 2019!

Багато різних почуттів і емоцій викликає наш студентський конкурс креативу!

У цьому році ми намагалися зробити його дійнсно летнім- на березі моря, на рідній для ОНЕУ базі “Економіст”, щоб наші любі учасники змогли поєднати приємне з корисним – відпочинок з демонстрацією своїх рекламних талантів!

Ще однією відмінністю став новий формат: об’єднання з проектом “Рекламний полігон”, дітищем нашого шановного голови журі Євгена Вікторовича Ромата, голови Спілки рекламістів України.

Отже, в категорії “Друкована реклама” журі нашого конкурсу розподілило свої переваги наступним чином:

  • 1-е місце і грошову винагороду 2000 грн – “Донорський лайк”, автор Литвинова Віра Володимирівна з Київського національного університету ім. Т.Г. Шевченко;
  • 2-е місце і грошову винагороду 1000 грн – після бурхливого обговорення було вирішено віддати відразу двом роботам “Birdy Granola”, автор Майор Євгенія з Одеського національного економічного університету, а також “Привід для Carlsberg”, автор Сліпченко Владислав Олександрович з Київського національного торговельно-економічного університету;
    3-е місце не було присуджено жодній роботі через рішення по 2-му місцю.

Спеціальні призи від нашого партнера – бренду косметики ручної роботи “Medovaya” у даній категорії отримали наступні роботи:

  • “Сміттєвік” – автор Литвинова Віра Володимирівна, Київський національний університет ім. Т.Г. Шевченко,
  • “Коректор” – автор Радченко Вероніка, Київський національний торгово-економічний університет,
  • “Серце для Сільпо” – автор Коглер Тамара Вернеровна, Одеський національний економічний університет.

У категорії “Відеореклама” журі вирішило відзначити заохочувальними призами від нашого партнера – бренду косметики ручної роботи “Medovaya” наступні роботи:

  • “Релакс” від Травіна Євгенії Анатоліївни з Київського університету ім. Бориса Грінченка;
  • “За кермо НЕ сідай” від команди “Кооператісти” з Тернопільського кооперативного торговельно-економічного коледжу;
  • “Кросівки Adidas” від Бостан Анни з Одеського національного економічного університету;
  • “Google Play Music” від Коглер Тамари з Одеського національного економічного університету.

Головні призи були розподілені наступним чином:

  • 1-е місце і грошову винагороду 5000 грн отримав Яковенко Сергій Володимирович, автор роботи “Кулькова ручка” з Харківського національного економічного університету;
  • 2-е місце не присуджено;
  • 3-е місце і грошову винагороду 1500 грн отримав Шевченко Дмитро Васильович з Чернігівського національного технологічного університету за ролик “Нова пошта”!

Вітаємо студентів з перемогою!!! Впевнені, що Ваші успіхи надихнуть Вас на створення нового рекламного креативу!!!

Хотілося б подякувати студентам спеціальності «Маркетинг» і «Міжнародна логістика», які допомагали в організації всього процесу фестивалю від прикраси локацій, настройки техніки, ведення, фото- та відео-забезпечення, реєстрації, кава-пауз та навіть протистояння складним погодним умовам! Без вашої командної роботи у нас нічого б не вийшло!

Необхідно відзначити, що колектив кафедри маркетингу на чолі з Іриною Львівною Літовченко – головним ідейним натхненником РЕКЛАМА-ФЕСТ – як завжди, спрацювали як злагоджений оркестр!

Усі ФОТО

13 травня відбулося урочисте розширене засідання Ради ФМЕ, присвячене 50-річчю: були присутні члени 5 кафедр і активні студенти нашого факультету! Проректор з виховної роботи та міжнародних зв’язків Шубартовського Георгій Іванович вручив грамоти від імені керівництва нашого університету колективам кафедр управління персоналом та економіки праці, маркетингу, міжнародних економічних відносин, експертизи товарів і послуг, туристичного та готельно-ресторанного бізнесу.

Декан факультету Володимир Михайлович Беспалов особисто вручив грамоти з подякою студентам, які досягли особливі успіхи в навчанні, спорті, організаційної діяльності. Передчуваючи атмосферу свята, кожен присутній зміг відчути себе частиною великого і процвітаючого колективу факультету міжнародної економіки!!!

📌Кафедра маркетингу організувала філію на базі компанії STAR SHINE SHIPPING👍

Кафедра маркетингу організувала філію на базі компанії STAR SHINE SHIPPING – спеціалізованої логістичної компанії, що надає повний спектр послуг вантажних перевезень будь-якого ступеня складності, усіма можливими видами транспорту, в абсолютно будь-яку точку земної кулі.

Тепер наші студенти мають можливість:
– відвідувати виїзні заняття (лекції, практичні), безпосередньо на об’єктах компанії;
– виконувати кваліфікаційні роботи, проходити виробничу практику на базі даних компанії;
– консультуватися з компетентними логістами, експедиторами та іншими фахівцями ТОВ «СТАР ШАЙН ШИПІНГ»;
– стажуватися в компанії зі світовим ім’ям, яка є дійсним членом Асоціації міжнародних експедиторів України.

Детальніше

📌20 лютого декан ФМЕ Беспалов В.М., викладач кафедри маркетингу Авдієнко Я.А. і кафедри туризму Нечева Н.В. відвідали ЗОШ в селищі Раухівка Одеської області👥

У ході зустрічі для школярів 9-11 класів була проведена презентація спеціальностей, а в кінці – вікторина «Вгадай рекламу».

Висловлюємо подяку відділу маркетингу ОНЕУ, в особі Жарській І.А., за організацію зустрічі, дирекції – за теплий прийом, а школярам – за інтерес і активність.
Будемо раді бачити вас в стінах нашого ВНЗ!

📌12 лютого 2019 року студенти першого курсу ФМЕ спеціальності «Маркетинг» побували на екскурсії в бібліотеці першого корпусу ОНЕУ і ознайомилися з можливостями використання ресурсів бібліотеки для навчального процесу📕

Слід зазначити, що бібліотека – один з найдавніших культурних інститутів, відомих ще з античних часів. У нинішній час бібліотека еволюціонувала від сховища книг до універсального джерела інформації, особливо необхідного в навчальних закладах для забезпечення навчального процесу бакалаврів, магістрів, аспірантів, для наукової роботи викладачів, для культурного розвитку і отримання емоційного задоволення. Як зазначав Марк Твен: «Той, хто не читає, не має ніяких переваг перед тим, хто не вміє читати». І хоча в сучасному світі є численні Інтернет-ресурси, радіо, телебачення, кіно тощо, ніщо не може повноцінно замінити книгу, що зберігає тепло душі і рук авторів, коректорів, редакторів, друкарів. Прочитати книгу або журнал в руках, в тиші і комфорті – це зовсім не ті враження, які отримуєш, переглядаючи Інтернет-публікації або електронний рідер, тим більше, що не всі статті або книги мають цифровий формат. Для сучасної людини класичні книги та журнали доповнюють можливості електронних ресурсів, значно розширюючи спектр доступної інформації.

Співробітники бібліотеки – Оксана Анатоліївна Герасимова, Катерина Михайлівна Дричікова, Катерина Юріївна Столярова, Ірина Станіславівна Хортюк – ознайомили студентів-першокурсників з інформацією про історію розвитку бібліотеки ОНЕУ – найбільшої економічної бібліотеки в регіоні, про її структуру та правила користування бібліотечним фондом, про наявні книжковихі фонди в друкованому та електронному вигляді. Особливий інтерес дівочої частини студентів викликала інформація про великий фонд художньої літератури.

Дуже сподобалася змістовна презентація про можливості використання електронних ресурсів і наукометричних баз, проведена Катериною Валеріївна Панайтовою. Особливо зацікавилися студенти дистанційним доступом до інформаційних баз, запропонувавши показати цю технологію для ознайомлення з останніми статтями ректора ОНЕУ професора, члена-кореспондента Академії наук України М.І. Звєрякова і завідувача кафедри маркетингу професора Ірини Львівни Литовченко.

Студентів зацікавили навіть дисертаційні роботи та автореферати дисертацій, що зберігаються в читальному залі бібліотеки, як найбільш солідне та фундаментальне джерело при підготовці курсових і дипломних робіт.

Тепер шлях до професійного зростання початківців-маркетологів став зрозумілішим, ширшим і цікавішим.

📌11 листопада – Міжнародний день маркетолога та Всесвітній день шопінгу!🎉

На кафедрі ставляться до цієї події вельми творче – кожна група нашої спеціальності підготувала креативне вітання на адресу улюблених викладачів!

Так, 55 та 35 група підготувала конкурси на знання брендів, впізнавання приналежності лідерів думок до різних товарних категорій з солодкими призами! Маркетологи 2-го і 4-го курсів підготували смішні відеоролики про насущні проблеми життя студентів в ОНЕУ! Першокурсники порадували веселими піснями і навіть танцювальними номерами!

В цілому, свято вдалося на славу! Окрема подяка вже злагодженому колективу ведучих, звуковику, оформленню, відточеній роботі кураторів на чолі з Баранівської Мариною Ігорівною!

📌25 жовтня в Україні відзначають День маркетолога

Наша кафедра вирішила приурочити до цієї події Студентську конференцію, в якій брали участь студенти-маркетологи всіх курсів, зробивши цей захід справді урочистим!

Студенти зробили цілих 13 доповідей на актуальні і животрепетні теми маркетингу – від особливостей нейминга, брендингу та використання НЛП в рекламі до розвитку відеохостингу і технологій блокчейн.

Важливо відзначити не менш цікаві доповіді студентів ФЕФ і ФЕУП, присвячені психології колірного впливу, сервісу і екологічного маркетингу!

За підсумками виступів викладачами кафедри маркетингу була обрана краща доповідь, автором якої стала Коглер Тамара, студентка 55 групи. Приз глядацьких симпатій дістався Момотенко Катерині, студентці 35 групи.

Окрема подяка нашим ведучим – Сергію Шульзі та Маргариті, а також звукорежисеру – Владу Гозуну.

📌3 жовтня студенти 1-го курсу ФМЕ мали унікальну можливість відвідати Одеський авіаційний завод✈

03 жовтня 2018 р. майбутні маркетологи, а поки що студенти 1-го курсу ФМЕ, на чолі з зав.кафедрою Литовченко Іриною Львівною і доцентом Обнявко Олександром Валентиновичем мали унікальну можливість відвідати державне підприємство стратегічного масштабу – Одеський авіаційний завод!

Величезна гордість переповнює всіх нас від усвідомлення, що в нашому місті-герої існує і, не дивлячись ні на які економічні труднощі, функціонує авіазавод! Яке було наше здивування, коли ми дізналися, що історія вітчизняного авістроенія налічує понад 108 років!

Завдяки цікавій і душевній розповіді історика авіазаводу Анатолія Михайловича Шевченко ми познайомилися з рідкісними фактами про перші літаках в дореволюційній Одесі, про льотчика Єфімова і засновника заводу Анатра, прізвищем якого назвали найпопулярніші літальні апарати 20 ст., а також про сучасні досягнення українського авіабудування.

Територія авіазаводу розташована на площі понад 23 га. На сьогоднішній день на підприємстві працює близько 1500 працівників. Нам вдалося зазирнути “за куліси” виробничого процесу, розглянути різні його стадії – від складання двигуна до фарбування кузова. Також ми побачили і готову продукцію – літаки, зроблені на експортні замовлення Хорватії, Франції, Чехії та навіть Уганди.

Хотілося б висловити свою подяку Олександру Івановичу за можливість для наших студентів ознайомитися з таким незвичайним і цінним виробництвом, яке є далеко не в кожній країні.

Розуміючи значимість і унікальність того, що відбувається, ми знову переконалися, що маркетинг – універсальний інструмент сучасного бізнесу, покликаний завоювати лідерські позиції в будь-якій галузі!

Всеукраїнський фестиваль-конкурс реклами 6-7 грудня 2014 року (проводиться раз в два роки)
Формат проведення фестивалю:
  • конкурс робіт учасників з ВНЗ, коледжів і шкіл України за двома напрямками: рекламні відео-ролики та друкована реклама;
  • запрошення компаній з усієї України, які представляють різні сфери бізнесу (рекламні компанії, великі виробничі підприємства, туристичні фірми, банки, великі торговельні мережі, фітнес-клуби, кафе, телекомунікаційні компанії та ін.) для вибору кандидатів на посади рекламістів, фахівців з PR з комунікацій.


День маркетолога 14 листопада (2014 рік)

11 листопада студенти та викладацький склад спільно організували свято, присвячене Міжнародному дню маркетолога. Всі групи брали активну участь в підготовці свята. Неймовірно запальними, часом по-доброму дивакуватими, веселими та інтелектуальними були виступи: від веселих відео про «нелегке» студентське життя до вікторин на перевірку ерудиції в сфері їхньої майбутньої професійної діяльності.


25 грудня 2014 р. на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 41.055.03 відбувся захист кандидатської дисертації викладача кафедри маркетингу Шкурупської Ірини Олександрівни. Тема «Інтегровані маркетингові комунікації підприємств на ринку геліоенергетичного обладнання», науковий керівник – д. е. н., доц. Литовченко І. Л.

Колектив кафедри щиро вітає здобувачку з успішним захистом!


Екскурсія в Музей цікавої науки (2015 рік)


Наукова студентська конференція (проводиться кожного року 10 квітня)

Актуальність вибору маркетингової спеціалізації економіста обумовлена не тільки великим попитом на ринку кваліфікованих кадрів, але і необхідністю врахування часто мінливих потреб клієнтів сучасного підприємства для забезпечення ефективності його діяльності. Крім того, саме для підприємств малого та середнього бізнесу все важливішим стає бачити і оцінювати конкурентів, тримати руку «на пульсі» ринку, оцінювати власні сильні і слабкі сторони, фокусуватися на «правильної» цільової аудиторії або розробляти ринкові ніші.

Навчаючись за спеціальністю «Маркетинг», Ви навчитеся встановлювати маркетингові цілі, стратегічно планувати збут, оптимально формувати «маркетинговий комплекс» товарів і послуг. Навчання на кафедри «Маркетингу» охоплює перелік маркетингових дисциплін від політики формування лінійки товарів і ефективних рекламних кампаній до осмисленого ціноутворення, створюють фундамент щодо формування висококваліфікованого конкурентоспроможного фахівця.

пров. Привокзальний, 2, к. 309
722-22-11
k.market@oneu.edu.ua

marketing-oneu.org.ua

  • Вступ до фаху
  • Поведінка споживачів
  • Товарознавство
  • Маркетинг
  • Маркетингова товарна політика
  • Маркетингове ціноутворення
  • Маркетингові комунікації
  • Міжнародний маркетинг
  • Маркетингова політика розподілу
  • Математичні і статистичні методи в маркетингу
  • Інформаційні системи в маркетингу
  • Інтернет-маркетинг
  • Виставкова діяльність
  • Логістика
  • Маркетинг промислового підприємства
  • Маркетинг послуг
  • Маркетингові дослідження
  • Паблік рілейшнз
  • Дизайн реклами
  • Маркетинговий менеджмент
  • Стратегічний маркетинг
  • Рекламний менеджмент
  • Брендинг
  • Товарна інноваційна політика
  • Управління проектами маркетингу
  • Імітаційне моделювання в маркетингу
  • Логістичний менеджмент
  • Маркетинг в соціальних мережах
  • Менеджмент торгово-посередницької діяльності
  • Стандартизація і сертифікація
  • Маркетинг територій
  • Маркетинговий аудит
  • Маркетинг на ринку В2В
  • Інформаційний маркетинг
  • Методологія наукових досліджень
  • Системний синтез і аналіз в маркетингу
  • Державний маркетинг
  • Методологія дослідження ринку
  • Еволюція теорії маркетингу
  • Проблеми сучасного маркетингу
  • Глобальна економіка
  • Інтегровані маркетингові комунікації