Кафедра маркетингу

Литовченко
Ірина Львовна
Завідуюча кафедрою
д.е.н., професор

Творчість без стратегії називається мистецтвом.
Творчість зі стратегією називається маркетингом.
Джефф Річардс

История кафедры маркетинга

Кафедра маркетинга имеет давнюю историю, которая берет свое начало с 25.04.1975 г. Изначально кафедра носила название кафедры экономики и организации материально-технического снабжения (в то время в СССР понятие «маркетинг» было не актуально), затем несколько раз переименовывалась, называясь кафедрой управления материальными ресурсами (1989 г.), а после обретения независимости Украины и ее перехода к рыночной экономике стала кафедрой маркетинга, экономики и туризма (1998 г.). С 2003 г. кафедра неизменно называется кафедрой маркетинга.

Направления научной школы кафедры

За эти годы на кафедре сформировалась научная школа, основными направлениями которой являются развитие теории и практики применения маркетинговых коммуникаций, маркетинговых исследований, Интернет-маркетинга, логистики. Коллектив кафедры насчитывает 3 докторов экономических наук, 8 кандидатов экономических наук, 6 преподавателей. Кафедра отличается наличием добрых традиций, соответствующих Одесскому национальному экономическому университету.

Кафедра осуществляет подготовку бакалавров (4 года обучения), магистров (5,5 лет обучения) по специальности «Маркетинг».

Актуальность выбора маркетинговой специализации экономиста обусловлена не только большим спросом на рынке квалифицированных кадров, но и необходимостью учета часто меняющихся потребностей клиентов современного предприятия для обеспечения эффективности его деятельности. Кроме того, именно для предприятий малого и среднего бизнеса все важнее становится видеть и оценивать конкурентов, держать руку «на пульсе» рынка, оценивать собственные сильные и слабые стороны, фокусироваться на «правильной» целевой аудитории или разрабатывать рыночные ниши.

Типичная карьера маркетолога:

Карьерный рост начинается обычно с позиции ассистента маркетолога, затем должность маркетолога-исследователя (или маркетолога-аналитика) – начальник отдела – директора по маркетингу. Опыт работы в отделе маркетинга бесценен: вы получите универсальные знания о технике продаж и ведении бизнеса. Благодаря универсальности и широте взгляда у маркетолога есть все шансы стать руководителем компании или открыть собственное дело.

Содержание учебных планов:

Обучаясь по специальности «маркетинг», Вы узнаете не только об истоках маркетинга, но и научитесь устанавливать маркетинговые цели, стратегически планировать сбыт, оптимально формировать «маркетинговый комплекс» товаров и услуг. Дисциплины кафедры охватывают перечень маркетинговых мероприятий от политики формирования линейки товаров и эффективных рекламных кампаний до осмысленного ценообразования.

Помимо учебной деятельности, студенты-маркетологи вовлечены в участие и организацию интересных кафедральных мероприятий. Становится традиционным проведение Дня маркетолога 25 октября каждого года, а также Международного фестиваля-конкурса рекламы 6-8 декабря.

Беспалов
Володимир Михайлович

к.е.н., доцент

Саєнсус
Марія Анатоліївна

к.е.н., доцент

Сотніков
Юрій Миколайович

к.е.н., доцент

Губерник
Аркадій Олексійович

к.е.н., доцент

Обнявко
Олександр Валентинович

к.е.н., доцент

Рулінська
Ольга Володимирівна

к.е.н., старший викладач

Шкурупська
Ірина Олександрівна

к.е.н., викладач

Гоцуляк
Олександра Віталіївна

старший викладач

Хмелярова
Яна Анатоліївна

викладач

Полянська
Ольга Євгеніївна

викладач

Зіньковська
Дар`я Володимирівна

лаборант

Запрошуємо здобути освіту майбутнього!

Кафедра маркетингу відкрила нову освітню програму “Міжнародна логістика”.

Що це таке?

Управління матеріальними потоками

Зміст діяльності:

  • Організація доставки товарів і послуг підприємства необхідним споживачам у визначені угодою час і місце;
  • Визначення оптимальних пунктів розміщення елементів логістичної інфраструктури: складів, транспортних терміналів, виробничих приміщень, торговельних мереж та ін.;
  • Планування закупівель сировини і матеріалів, пошук потенційних постачальників і розміщення замовлень, страхування вантажів, контроль виконання замовлень, оплата;
  • Вивчення транспортного ринку і розробка маршрутів транспортування вантажів;
  • Організація і координація вантажоперевезень;
  • Управління складськими запасами, проектування складських приміщень, комплектація замовлень;
  • Ведення документообігу, контроль договорів і рахунків контрагентів

Професійне втілення:

  • Логіст в транспортних відділах, зовнішньоекономічних відділах, службах постачання;
  • Логіст в аналітичних службах на промислових;
  • Менеджер з постачання;
  • Експорт-менеджер, імпорт-менеджер;
  • Менеджер з міжнародних перевезень;
  • Менеджер з транспортно-експедиторської діяльності;
  • Керуючий складом готової продукції;
  • Логіст в спеціалізованих компаніях, що пропонують стороннім фірмам послуги транспортування і складського зберігання;
  • Експерт збутової, транспортної, складської і закупівельної логістики;
  • Керівник відділу логістики;
  • Керівник підрозділу логістичної компанії або транспортно-логістичного центру

Предмети вивчення:

1 курс

  • Українська мова професійного спілкування;
  • Політологія та економічна соціологія;
  • Психологія ділового спілкування;
  • Загальна економічна теорія;
  • Вступ до фаху;
  • Міжнародна економіка;
  • Менеджмент

2 курс

  • Мікроекономіка;
  • Макроекономіка;
  • Історія економіки та економічної думки;
  • Теорія ймовірностей та математична статистика;
  • Теорія і практика маркетингу;
  • Статистика;
  • Бухгалтерський облік;
  • Бухгалтерський облік;
  • Закупівельна логістика;
  • Система технології промисловості;
  • Інтелектуальна власність в бізнесі

3 курс

  • Інформаційні системи і технології в економіці;
  • Економіка праці і соціально-трудові відносини;
  • Фінанси;
  • Економічний аналіз;
  • Товарознавство;
  • Маркетингове ціноутворення;
  • Іноземна мова професійного спілкування;
  • Екологічні аспекти логістичної діяльності;
  • Міжнародна тарифна політика;
  • Економіка підприємства;
  • Міжнародний маркетинг;
  • Маркетингова політика розподілу;
  • Математичні і статистичні методи в маркетингу.

4 курс

  • Маркетинг партнерських відносин в сфері банківських послуг;
  • Правові основи комерційної діяльності;
  • Транспортна логістика і інтермодальні перевезення;
  • Управління складськими комплексами і запасами;
  • Віртуальні ланцюги поставок;
  • Управління логістичними системами;
  • Страхування на транспорті;
  • Міжнародні транспортні коридори;
  • Митна справа;
  • Моделювання логістичних процесів;

📌3 жовтня студенти 1-го курсу ФМЕ мали унікальну можливість відвідати Одеський авіаційний завод✈

03 жовтня 2018 р. майбутні маркетологи, а поки що студенти 1-го курсу ФМЕ, на чолі з зав.кафедрою Литовченко Іриною Львівною і доцентом Обнявко Олександром Валентиновичем мали унікальну можливість відвідати державне підприємство стратегічного масштабу – Одеський авіаційний завод!

Величезна гордість переповнює всіх нас від усвідомлення, що в нашому місті-герої існує і, не дивлячись ні на які економічні труднощі, функціонує авіазавод! Яке було наше здивування, коли ми дізналися, що історія вітчизняного авістроенія налічує понад 108 років!

Завдяки цікавій і душевній розповіді історика авіазаводу Анатолія Михайловича Шевченко ми познайомилися з рідкісними фактами про перші літаках в дореволюційній Одесі, про льотчика Єфімова і засновника заводу Анатра, прізвищем якого назвали найпопулярніші літальні апарати 20 ст., а також про сучасні досягнення українського авіабудування.

Територія авіазаводу розташована на площі понад 23 га. На сьогоднішній день на підприємстві працює близько 1500 працівників. Нам вдалося зазирнути “за куліси” виробничого процесу, розглянути різні його стадії – від складання двигуна до фарбування кузова. Також ми побачили і готову продукцію – літаки, зроблені на експортні замовлення Хорватії, Франції, Чехії та навіть Уганди.

Хотілося б висловити свою подяку Олександру Івановичу за можливість для наших студентів ознайомитися з таким незвичайним і цінним виробництвом, яке є далеко не в кожній країні.

Розуміючи значимість і унікальність того, що відбувається, ми знову переконалися, що маркетинг – універсальний інструмент сучасного бізнесу, покликаний завоювати лідерські позиції в будь-якій галузі!

Всеукраїнський фестиваль-конкурс реклами 6-7 грудня 2014 року (проводиться раз в два роки)
Формат проведення фестивалю:
  • конкурс робіт учасників з ВНЗ, коледжів і шкіл України за двома напрямками: рекламні відео-ролики та друкована реклама;
  • запрошення компаній з усієї України, які представляють різні сфери бізнесу (рекламні компанії, великі виробничі підприємства, туристичні фірми, банки, великі торговельні мережі, фітнес-клуби, кафе, телекомунікаційні компанії та ін.) для вибору кандидатів на посади рекламістів, фахівців з PR з комунікацій.


День маркетолога 14 листопада (2014 рік)

11 листопада студенти та викладацький склад спільно організували свято, присвячене Міжнародному дню маркетолога. Всі групи брали активну участь в підготовці свята. Неймовірно запальними, часом по-доброму дивакуватими, веселими та інтелектуальними були виступи: від веселих відео про «нелегке» студентське життя до вікторин на перевірку ерудиції в сфері їхньої майбутньої професійної діяльності.


25 грудня 2014 р. на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 41.055.03 відбувся захист кандидатської дисертації викладача кафедри маркетингу Шкурупської Ірини Олександрівни. Тема «Інтегровані маркетингові комунікації підприємств на ринку геліоенергетичного обладнання», науковий керівник – д. е. н., доц. Литовченко І. Л.

Колектив кафедри щиро вітає здобувачку з успішним захистом!


Екскурсія в Музей цікавої науки (2015 рік)


Наукова студентська конференція (проводиться кожного року 10 квітня)

Актуальність вибору маркетингової спеціалізації економіста обумовлена не тільки великим попитом на ринку кваліфікованих кадрів, але і необхідністю врахування часто мінливих потреб клієнтів сучасного підприємства для забезпечення ефективності його діяльності. Крім того, саме для підприємств малого та середнього бізнесу все важливішим стає бачити і оцінювати конкурентів, тримати руку «на пульсі» ринку, оцінювати власні сильні і слабкі сторони, фокусуватися на «правильної» цільової аудиторії або розробляти ринкові ніші.

Навчаючись за спеціальністю «Маркетинг», Ви навчитеся встановлювати маркетингові цілі, стратегічно планувати збут, оптимально формувати «маркетинговий комплекс» товарів і послуг. Навчання на кафедри «Маркетингу» охоплює перелік маркетингових дисциплін від політики формування лінійки товарів і ефективних рекламних кампаній до осмисленого ціноутворення, створюють фундамент щодо формування висококваліфікованого конкурентоспроможного фахівця.

пров. Привокзальний, 2, к. 309
722-22-11
k.market@oneu.edu.ua

marketing-oneu.org.ua

  • Вступ до фаху
  • Поведінка споживачів
  • Товарознавство
  • Маркетинг
  • Маркетингова товарна політика
  • Маркетингове ціноутворення
  • Маркетингові комунікації
  • Міжнародний маркетинг
  • Маркетингова політика розподілу
  • Математичні і статистичні методи в маркетингу
  • Інформаційні системи в маркетингу
  • Інтернет-маркетинг
  • Виставкова діяльність
  • Логістика
  • Маркетинг промислового підприємства
  • Маркетинг послуг
  • Маркетингові дослідження
  • Паблік рілейшнз
  • Дизайн реклами
  • Маркетинговий менеджмент
  • Стратегічний маркетинг
  • Рекламний менеджмент
  • Брендинг
  • Товарна інноваційна політика
  • Управління проектами маркетингу
  • Імітаційне моделювання в маркетингу
  • Логістичний менеджмент
  • Маркетинг в соціальних мережах
  • Менеджмент торгово-посередницької діяльності
  • Стандартизація і сертифікація
  • Маркетинг територій
  • Маркетинговий аудит
  • Маркетинг на ринку В2В
  • Інформаційний маркетинг
  • Методологія наукових досліджень
  • Системний синтез і аналіз в маркетингу
  • Державний маркетинг
  • Методологія дослідження ринку
  • Еволюція теорії маркетингу
  • Проблеми сучасного маркетингу
  • Глобальна економіка
  • Інтегровані маркетингові комунікації